Even voorstellen: Tom Pleiter, medewerker Servicedesk

Voor zijn BBL-opleiding bij het Friesland College (werken en leren) zocht Tom een leerbedrijf. In DDFR vond hij het bedrijf waar hij vier dagen per week aan de slag gaat op de servicedesk. Tom ondersteunt de servicedesk en verbreedt zijn kennis op het gebied van netwerkbeheer. Daarnaast zit hij nog één dag per week in de schoolbanken.

Hoe ben je bij DDFR terechtgekomen?
Ik studeer op dit moment voor ICT beheerder/ netwerkbeheerder bij het Friesland Collega in Leeuwarden. Eerst ben ik begonnen met de BOL-opleiding, maar kwam er al snel achter dat ik in de praktijk wilde gaan leren. Ben toen via school in contact gekomen met DDFR.

Wat ga je doen bij DDFR?
Voornamelijk hou ik me bezig met de taken van de Servicedesk. Daarnaast ben ik ook bezig om mijn kennis in het netwerkbeheer te verbreden.

Wilde je altijd al iets in de IT?
Ik heb IT altijd al interessant gevonden, en uiteindelijk ervoor gekozen om deze studie te gaan doen.

Hoe bevalt het je bij DDFR?
Het bevalt erg goed bij DDFR. Leuk team waar ik mee werk en iedereen wil je altijd helpen.

Wat zijn je doelen?
Ik wil als eerste mijn MBO-diploma halen voor ICT beheerder/ netwerkbeheerder en daarna een HBO-vervolgstudie  gaan volgen.